lördag 5 maj 2012

Här igen ^^

Då va man här igen o skriva ;)

Ja aaa int kan man nu säiga att ja ha vari aktiv att skriva i bloggen inte XDD men kanske man skulle få en ändring när man får något att skriva om :)



så nu kanske intressantas för mj för tillfället är nog att jag har till skolans lärdomsprov klart för mj vad jag skall göra :D

Skalle medhjälpa i att rida in en 4 årig unghäst :) cara mollie rose .
Var här på fredagen för första gången uppe på ryggen. Longerade henne först i ca 10 min. sedan for jag upp på ryggen och hon tog det välldigt bra. hon e jätte lätt på handen och reagerar fint på både sits och skänkel :) ;) så jag skrittade först åt båda hållen, böjde och så lite hur hon reagerar till olika saker vad man gör från ryggen :D

Sedan testade ja att trava några varv. travade några steg åt gången och kollade lite vad hon tyckte o hur hon verkade. hon har stelare sida åt höger. men det går att jobba för det.
Hon e helt jätte mysig att rida och pyssla med att det kommer nog gå fint dethär projektet ;D  
hon har ej blivit riden sen januari så om man tar från det så gick det bra. hon är riden från förr i skritt och trav i lina. mest skritt vad jag har förståt :)

Jag var förra veckans söndag och se på henne för första gången och det var roligt att se vad för häst man sku få börja jobba med. hon verkar hemst sympatisk och snäll.

 Kommer senare att komma bilder och kanske video klipp när ja rider elr longerar henne :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar