tisdag 8 februari 2011

Tolka ROLIGT :)

Hej !!


Kom gjust från matsalen :P det var spenatplättar men som tur slipper man till mäkkärin (mc donalds) idag :) hihih va gör man där dricker cocis tills man spricker ^^ hihih men det var inte det som var det viktigaste :) det viktigaste var att jag var o tolkade med en av skolans hästar http://www.sukuposti.net/hevoset/155899 (vouti vepsi) "muppe" det var väldigt roligt men det var jag som red o drog med honom omkring travbanan några högstadie elever som hadde valt Brusa som tillvalsämne. det var ganska hemskt i några svängar fö hela hästen tänkte fara omkul när man inte hade sandat travbanan som jag red runt. det var i den högra hörnets kortsida som det var helt sjukt halt o en rejäl lutning på spåret så det var ju nästan självklart att det inte gick att galoppera på det stället så jag gjorde så att jag travade genom kortsidorna och galoperade långsidorna det var så roligt att bara få släppa honom o galoppera , han höldes så snällt i handen o lydde varenda halvhalt (En halvhalt är en kortvarig samling under rörelse framåt.) så det gick jätte bra att ta tillbaka honom efter at han fått spurta lite i galopp :P

 Tyvärr så har jag inga bilder av tolkningen för jag red ju själv o ingen hade kameran med till stallet av mina andra kaverin heller.. -.- så hoppas ni klarar er utan bilder från tolkningen men jag sätter in någon annan bild istället :P så nu satt jag in till inlägget bilder från den stora snö mängden som överaskade hela skolan på morgonen bilderna ät tagna nu kl 16,53 rakt från dörrmattan från mitt internat .. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar